Ouwe knarren op ouwe fietsen: de Centennial Classic TT 2010

Gepost in motor op 19 september 2010 door Kokkie

12 jaar na de vorige keer (1998) was er dan eindelijk weer een Centennial Classic TT op het circuit van Assen.
Ouwe knarren op ouwe motorfietsen. Uitgesproken met alle respect, zowel voor de ouwe knarren als voor de ouwe fietsen.

Ivon en ik zijn op zaterdag 18 september samen naar dit evenement toegeweest, gewapend met fototoestellen.
Afgezien van een pittig kort buitje in de middag was het weer heel redelijk (we zijn zelfs behoorlijk ‘eenzijdig belicht’ door een toch nog best warm zonnetje).

Affijn, het was genieten. De geur, het geluid, de gemoedelijke sfeer.
We hebben heel wat foto’s geschoten, waarvan er ook heel wat niet gelukt zijn 😉
Mijn (in meerdere of mindere mate) gelukte exemplaren zijn te zien op http://fotoos.mooiroodisnietlelijk.nl/cctt2010/index.html

Wat mij betreft is dit evenement wederom voor herhaling vatbaar. Niet jaarlijks, maar ook zeker niet pas weer over 12 jaar!

Zwemmen…

Gepost in Geen categorie op 26 augustus 2010 door Kokkie

Vandaag heeft het in heel het land pijpestelen geregend. Ook in het oosten des lands. De hele dag. En dat kunnen de putjes hier niet overal even goed aan. De A1 is deels afgesloten wegens wateroverlast, en volgens mij is half Enschede ondergelopen. Natuurlijk had ik het weer in mijn hoofd gehaald om Chinees te halen, en dus moest ik inderdaad een deel van Enschede door om thuis te komen. En dat ging niet overal even makkelijk…..

Natuurlijk donders spijt dat ik vandaag m’n fototoestel niet had meegenomen, dus de fotoos komen van mijn telefoon.

Haaksbergerstraat bij de Chinees op de stoep

De Wethouder Beverstraat (rechts) slaan we maar even over

De Getfertsingel is al niet veel beter...

Mooie fonteinen

Nieuwe blog

Gepost in Geen categorie op 29 juli 2010 door Kokkie

Zo, nieuwe blog op nieuwe server is een feit.
Oude blog is geïmporteerd.

Nog niet helemaal tevreden over de layout, en er moet nog hier en daar wat aangepast worden, maar daar ga ik wel eens mee fröbelen.
Ik kan in ieder geval weer verder bloggen 😉

Weer thuis…

Gepost in vakantie op 19 juni 2009 door Kokkie

Het is vrijdag, en ik ben weer thuis na een heerlijke midweek Schiermonnikoog.
Woensdagavond lekker gedineerd bij Bernstorff: vooraf eendeborstfilet, als hoofdgerecht runderlende. Wederom geweldig gesmaakt.

Donderdagochtend kwam mijn moeder naar Schiermonnikoog. Eerst hebben we op het terras bij Bernstorff koffie/thee met een lekker stuk appeltaart gegeten. Daarna heb ik haar mijn “huisje voor een paar dagen” laten zien.

Toen op de fiets gestapt. Lekker stuk gefietst. Geluncht bij De Marlijn, en daarna nog verder gefietst, tot aan de Kobbeduinen. Daarna tegen de wind in terug naar het appartement.

Aan het einde van de middag stond er nog een stukje hardlopen op het programma. Moeders heeft zich op het terras genesteld met wat tijdschriften en een kop koffie, maar stond me op te wachten op de strandopgang toen ik een half uurtje later van mijn geploeter door de duinen terugkwam.

‘s Avonds lekker gegeten bij Brakzand (tournedos met uien en champignons), en daarna nog ff lekker TV gekeken in het appartement.
Om 12 uur naar bed gegaan, maar nog tot kwart voor 1 liggen kletsen en lachen. ‘t Was net of we op schoolreisje waren 😉

Vannacht niet wakker geworden van de Haan des Huizes. M’n moeder wel, om half 4 😉
Wel heeft het vannacht, na een hele week droog, pijpestelen geregend.

Na een ontbijtje met eitjes van de Kippen des Huizes zijn we om half 11 met de boot weer naar het vasteland gegaan. Bij m’n ouders thuis nog een lekker hapje gegeten, en toen maar weer richting Enschede.
En daar zit ik nu. Nog een weekend voor de boeg, maar dan is de vakantie echt voorbij.

Het was weer heerlijk op het eiland. Actief geweest, maar ook lekker geluierd. Lekker gegeten. Prima weer gehad, mooie rooie kop opgelopen 😉
En prettig gezelschap: Mam, het was gezellig!

Alles kallempies an…

Gepost in vakantie op 17 juni 2009 door Kokkie

Inmiddels is het alweer woensdag.
Gisterenochtend na het ontbijt inderdaad de hardlooproute even per fiets “voorgereden”.
Verder eigenlijk weinig uitgevoerd. Dit is echt zo’n eiland van “nix moet, alles mag”.
Dus ook relaxed zitten met een sudokuboekje op het terras, voor wederom een lekkere lunch bij Bernstorff (salade met garnalen dit keer) inclusief roseetje.
Daarna nog even lekker blijven zitten met een bakkie thee.

‘s Middags rond half 6 de hardlooproute hardlopend afgelegd. 4 keer 9 minuten, telkens 3 minuten rust. Viel niet tegen, 7,5 km/u gemiddeld (inclusief pauzes 7,0 km/u).
Alleen de laatste 9 minuten gingen over wat hobbeliger terrein, waardoor het gemiddelde daar iets zakte. Maar desalniettemin ben ik tevreden.

Daarna gedouched en fris en fruitig aangeschoven voor het diner. Bij Bernstorff natuurlijk 😉
Voorafje met garnalen, het hoofdgerecht was een wilde zeebaarsfilet. Smaakte weer uitermate prima, mag ik wel zeggen.

Terug in het appartement nog wat TV gekeken, maar d’r was weinig op en er zat een irritante ruis in het geluid. En om 11 uur ging het lichtje wel zo’n beetje uit, dus ben ik maar lekker naar bed gegaan.

Vanochtend begon wederom rond kwart voor 5 de haan des huizes te kraaien. Daarna gelukkig nog wel weer in slaap gevallen 😉
Geen zin om iets met eitjes te doen, dus ontbeten met chocoladebroodjes.

Daarna me even gemeld bij de fietsenmaker, omdat mijn zadel los zat. Op zich niet erg, maar het zorgt nog wel eens voor onverwachte situaties als het zadel opeens dwars op je fiets staat, dus toch maar even laten repareren.

Daarna met een groep mensen op stap voor een fietstocht over Schiermonnikoog, vergezeld door een ‘meesterverteller’ (“die naam heb ik niet zelf verzonnen, die heeft de VVV op me geplakt”) die mooie verhalen over Schier en z’n bewoners kon vertellen.
Het was alleen vrij lastig om de uitknop van de man te ontdekken, waardoor een fietstocht die ongeveer 2 uur zou duren bijna 4 uur in beslag nam 😉
Maar goed, onderhoudend was het wel, dus geen straf. En ook nog de nodige beweging in de buitenlucht met uitstekend weer, dus wat wil een mens nog meer?

Geluncht bij De Sapkum, appelpannenkoek met (veel) poedersuiker.
Dat ging er wel in na zo’n ochtend.

Daarna nog ff bij Bernstorff op het terras, in het zonnetje, bakje thee, glaasje rosee.

En nu weer terug bij het appartement, op het terras dit stukje aan het typen.
Geweldig, zo’n hele dag buiten bezig. Ik geloof dat ik zowaar een kleurtje heb opgedaan 😉

Strax maar eens kijken wat Bernstorff vandaag op het menu heeft staan.
Morgen komt mams, dan gaan we samen het eiland verkennen. En lekker ff bijkletsen.

Dwars door Gaarkeuken…

Gepost in vakantie op 16 juni 2009 door Kokkie

Nee, ik heb geen vreselijk ongeluk veroorzaakt, maar bij mijn reis door het Gronings landschap op weg naar Schiermonnikoog kwam ik door het gehucht (aldus Wikipedia) Gaarkeuken. Nooit van gehoord, maar het bestaat dus 😉

Schiermonnikoog dus, ik ben er weer.
Gisterenochtend laatste spulletjes ingepakt en om half 9 vertrokken vanuit Enschede voor de boot van half 12 vanaf Lauwersoog. Meestal ga ik in maart/april al richting Wadden, en dan is het mooi rustig. Wat nu opviel waren vooral de enorme kuddes (luidruchtige) schoolkinderen op de boot.

Op het eiland eerst maar eens een bezoek gebracht aan Bernstorff voor een lunch. De salade met runderhaas smaakte opperbest, het vergezellende roseetje trouwens ook 😉

Rond half 3 naar het appartement Kaap Hoorn gegaan. Fraai appartement, niet groot, maar prima voor mij alleen. Zooi uitgepakt en even het appartement verkend.

Om 4 uur op het terras bij Bernstorff een portie overheerlijke homemade bitterballen besteld, met een roseetje erbij. Lekker buiten gezeten, kop in de zon, tijdschriften lezen en mensen kijken.

Daarna in het appartement nog eens wat wachtwoorden voor het draadloos internet gegokt, maar zonder succes. Dus toch maar een SMS verstuurd naar de verhuurders, die overigens zelf op vakantie zijn momenteel.

Om 7 uur maar weer naar Bernstorff voor het diner: Carpaccio vooraf, en lamscarrees als hoofdgerecht.
Het toetje, een lekkere rooie port, heb ik lekker buiten op het terras genuttigd.

Daarna naar het einde van de Westerburenweg gefietst. Daar op een bankje naar de zonsondergang gekeken. Er liep nog een man rond met een fototoestel. Deed me grijnzend terugdenken aan hoe mijn vader (in mijn herinnering dan) talloze malen heeft geprobeerd “de son in de see te sien sinke”, en dat vast te leggen op foto of film. Of het ooit gelukt is weet ik niet. Ook dit keer zaten er wat wolken aan de horizon, dus helemaal “zuiver” was de ondergang niet. Wel mooi. En wat een rust… Alleen maar het geluid van vogels, in de verte het ruisen van de zee. Oja, en in een andere verte wat schreeuwende schoolkinderen, waarvan er 1 het zelfs had gepresteerd om een toeter mee te nemen….
Maar goed, we zullen zelf vroeger ook wel het een en ander aan herrie hebben voortgebracht op schoolreisjes 😉

In de duinen vond ik nog een leren etui met sjag erin, maar ook een bankpas, bootkaartje, parkeerkaart van Lauwersoog en een bonnetje van Pension Westerburen.
Dus na de zonsondergang nog maar even het dorp ingefietst, waar bij Pension Westerburen toevallig de eigenaar van het pakkie sjag in de serre zat. Heb hem zijn eigendommen teruggegeven, waar hij erg blij mee was. Nog even gezeten en gepraat met deze mensen, en daarna terug naar het appartement.

Inmiddels had ik een SMS terugontvangen met het wachtwoord voor het draadloos, dus maar even verbinding gezocht met het internet. En dat lukte 😉
Daarna nog dik een half uur met Dennis aan de telefoon gehangen, en toen was het toch echt bedtijd.

Vanmorgen (om kwart voor 5, en om half 7, en om een uur of 8) wakker gekukelekuu’d door de haan des huizes, die met zijn ren vol kippetjes vlak onder mijn slaapkamerraam woont.
Ontbeten met een vers kippe-eitje (gebakken) en een vers broodje van de bakker.

Vandaag staat er in ieder geval hardlopen op het programma (want het schema moet gevolgd worden), en ik denk dat ik de route die ik daarvoor uitgezet heb zometeen maar eens even per fiets ga verkennen.
Dus aan de slag!

Tonnetje rond

Gepost in auto op 19 mei 2009 door Kokkie

Op 22 juli 2004 gekocht, mijn oranje Peusje. Met 45.138 km op de teller.

Gisteren, 19 mei 2009, was het zover, en heb ik mijn Peus na het sporten met precies 145.138 km op de teller voor m’n eigen deur geparkeerd.
Dus Peus en ik zijn samen tonnetje rond 😉

Badkamer: dag 18

Gepost in badkamer op 27 september 2008 door Kokkie

Zo, we zijn klaar. Afgelopen vrijdag is de spiegel geplaatst. En ik vind ’em errug mooi 😉
Verder ook nog de laatste stukjes gevonden van het verjaarskado van mijn ouders: 2 kleine prullenbakjes en een wasmand.
Op de fotopagina de laatste fotoos.

Nu moeten er nog wat kleine dingetjes gebeuren (plankjes onder de geiser voor handdoeken e.d., een lamp boven de spiegel, nog wat verf op de laatste kleine zichtbare stukje granito).
Maar het grote geheel is klaar, en ik ben er blij mee!!!

Badkamer: dag 17

Gepost in badkamer op 14 september 2008 door Kokkie

q6o644zaou

Badkamer: dag 16

Gepost in badkamer op 6 september 2008 door Kokkie

Afgelopen vrijdag toch nog een dagje badkamer: dit keer zijn de dorpels geplaatst. Zie de fotopagina.
Dat ziet er toch een stuk beter uit dan die granito dingen.

Aanstaande maandag de laatste badkamerdag: dan worden de (verlaagde) plafonds in badkamer en toilet gemaakt. En dan is het echt af.